Düsseldorf!

Op 21 december ben ik naar de kerstmarkt in Düsseldorf (Duitsland) geweest. Het was een erg sfeervolle en grote stad. Hierbij het verhaal en wat foto’s, veel plezier met lezen!

Sorry als de foto’s wat onduidelijk zijn, de meeste moest ik maken tijdens het lopen omdat het er erg druk was.

We gingen met z’n viertjes, mijn beste vriendin Eline, haar moeder en haar vriendin en ik naar Duitsland. We gingen met een touringbus omdat dat de makkelijkste en de goedkoopste manier was. Om 9 uur ’s ochtends moesten we in de bus zitten. Nog half slapend kwamen we op tijd bij de bus aan. Na een kwartier zat de bus al vol en reed hij weg op weg naar Düsseldorf. De busrit duurde ongeveer 3 uur en voelde als een eeuwigheid. Toch heb ik me niet erg verveeld omdat ik naast mijn vriendin zat. We luisterden kerstliedjes en speelden Virus vs. Virus op mijn iPhone. Onderweg was er niet heel veel te zien, alleen maar weilanden en de snelweg.

BcFvay9IYAAyS9U

Nadat de buschauffeur verkeerd was gereden en inmiddels wel 3 rondjes had gereden, waren we toch op tijd aangekomen in Duitsland. Het was wel al half 1 ’s middags, en om half 7 ’s avonds moesten we weer in de bus zitten. Nadat we uit de bus stapten moesten we nog met de metro naar de kerstmarkt in het centrum. Gelukkig verliep dat wel goed, ondanks ik bijna van de bank afviel omdat de metro zo hard ging. Er waren 5 verschillende pleinen met kerstmarkten, dus we moesten even zoeken waar die allemaal waren. We liepen uit het station naar boven en het eerste wat we zagen was gelijk al een kerstmarktje! Er waren allemaal leuke kraampjes met kerstlichtjes en muziek. We kochten warme chocomelk met slagroom en je mocht de schattige beker houden.

BcF32EBCYAAbce4

BcF1preCQAASVT8

BcFxZPIIAAA--I1

BcF4BTgCAAAneyn

Daarna gingen we de kraampjes bekijken en later gingen we naar de winkels in de Königsallee. Dat is een luxe winkelboulevard in het centrum van Düsseldorf, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de P.C. Hooftstraat in Amsterdam.

BcFxmjiCEAAGYMQ

BcFxsn5CQAM6IBQ

Er waren winkels zoals Louis Vuitton, Chanel, Prada en meer. In de etalage hingen jurken voor 15 duizend euro en in sommige winkels stonden bewakers die de deuren voor je openhielden, wat ik best grappig vond.

BcF3lpUCMAI6gtE

BcF3vBQCMAEKDU3

Toen ik er ’s avonds nog een keer liep, was de straat heel sfeervol door de kerstlichtjes overal, ook in alle bomen.

Verder in het centrum waren er meer normale winkels zoals de H&M, Zara en de Primark. Ik vond het wel een beetje jammer dat we te weinig tijd hadden om naar de Primark te gaan, want daar had ik me op verheugd. Achja, volgende keer beter.

BcF7NsACEAA0kl8

BcF4FWeCYAAFE-d

Als laatste aten we patatjes in een winkelcentrum en gingen we weer terug naar de bus. De terugreis duurde ook heel lang en ik was pas thuis rond half twaalf ’s avonds.  Ik heb een hele leuke dag gehad en er erg van genoten.

Liefs, Iris

Düsseldorf!

Geef een reactie

