Partylook: Turquoise blue

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nude kleuren zijn helemaal in. Iedereen draagt ze en op Youtube zijn er duizenden tutorials te vinden. Nude kleuren zijn ook mooi, en geschikt voor elke gelegenheid. Maar waarom dragen we geen felle kleuren meer? Ik kan me voorstellen dat je geen felle kleuren naar school wil dragen, maar toch vind ik het jammer. Als ik oogschaduw draag, draag ik ook altijd nude kleuren. Ik pakte mijn grote oogschaduw palette erbij en begon te experimenteren met kleuren die ik normaal nooit draag, en ik besloot om eens een keer blauw te gebruiken. Ik draag nooit blauw, dus deze foto tutorial is een beetje uit mijn comfort zone. Maar ik vind dat blauw even onder de aandacht gebracht moet worden, want het is een erg mooie kleur. Ik noem deze ooglook niet voor niets een partylook: blauw is best opvallend. Maar op een of andere manier vind ik het best kunnen, bijvoorbeeld voor een avondje uit.

Voor deze ooglook gebruik ik mijn Fraulein 38 palette. Dit is mijn favoriete palette! Toen ik dit palette kocht op Amazon, had ik nooit verwacht dat de kwaliteit zo goed zou zijn. De oogschaduws zijn heel goed gepigmenteerd, te vergelijken met high-end merken zoals Mac. Het merk is ook nog eens super budget, dus het is zeker een aanrader. Laten we beginnen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik ga een paar oogschaduws gebruiken van de bovenste laag van het palette. (Het bestaat uit 3 lagen: oogschaduws, nog meer oogschaduws en blushes, bronzers en highlighters)

Om te beginnen ga ik de allereerste witte kleur gebruiken in mijn binnenste ooghoek, tot ongeveer in het midden op mijn ooglid.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zo creëer je een wakker, open effect.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voor deze look gebruik ik twee felle, blauwe kleuren. Deze middelste blauwe kleur ga ik over mijn gehele ooglid aanbrengen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Daarna ga ik deze, iets donkere blauwe kleur in mijn crease aanbrengen en zacht blenden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik heb geprobeerd een contrast te maken: van licht naar donker (of andersom).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voor een nog feller effect heb ik onder mijn oog een blauwe lijn gezet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Daarna heb ik een paar lagen mascara van mijn favoriete mascara aangebracht, namelijk de Catrice All Round mascara.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik probeer heel vaak af te wisselen tussen mascara’s, maar ik merk dat ik steeds deze mascara erbij blijf pakken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit was de foto tutorial, ik hoop dat jullie het leuk vonden!

 

Deze ooglook is heel snel en makkelijk om te maken, en vooral leuk voor een feestje!

Wat vind jij van blauwe oogschaduw?

Liefs,

logoundertekst2

 

 

 

Partylook: Turquoise blue

5 gedachtes over “Partylook: Turquoise blue

  1. Waaaauw, zo een mooie look heb je gemaakt. En ook helemaal lente proof. Ik heb het 88 palette ook. Al heel lang niet meer gebruikt dus die ga ik weer eens opzoeken en afstoffen!

    Like

Geef een reactie

