Persoonlijke update! School, vakantie en filmavond

Het is wel weer eens tijd voor een persoonlijke update, ik heb dat namelijk al superlang niet meer gedaan. Ondanks ik dit een van de leukste blogposts vind om te schrijven, doe ik het veel te weinig.

Het is vandaag vrijdag, en ik kom net terug van school. Geen schooldag, maar ik heb net mijn rapport opgehaald en ik ben gelukkig over naar 4 Vwo! Ik ben heel erg blij, en de vakantie kan eindelijk beginnen. Ik had dit jaar veel moeite met wiskunde (dat heb ik altijd al gehad) en ik stond ook een lange tijd onvoldoende. Vorige week had ik een toetsweek, de belangrijkste week van het jaar. (Dat verklaart waarom er zo weinig blogposts online zijn gekomen, ik heb nu pas echt tijd om ze te schrijven!) Ik was best nerveus,, maar dat was uiteindelijk nergens voor nodig. Ik heb mijn wiskunde en biologie cijfers opgehaald, waardoor ik geen onvoldoendes meer stond. Ik zou waarschijnlijk wel overgaan maar het is toch een stuk fijner om zonder onvoldoendes het jaar af te sluiten. Ik kies volgend jaar het profiel Cultuur en Maatschappij. Ik ben veel beter in talen dan in exacte vakken, dus dit profiel paste het beste bij mij. Ik heb er best wel zin in, aangezien ik niet meer van die rotvakken zoals Scheikunde en Natuurkunde meer heb.

Ik ga binnenkort op vakantie naar Sardinië! Ik kan echt niet wachten om er eindelijk even tussenuit te zijn en te genieten van de vakantie. Ik ben nog op zoek naar leuke boeken om te lezen, weet iemand aanraders?

Wat mijn plannen voor het aankomend weekend zijn? Ik ga eindelijk een nieuwe camera kopen! Je weet wel, zo’n spiegelreflexcamera. Ik heb gekozen voor de Nikon D3200, omdat hij van goede kwaliteit en toch een van de goedkoopste is. Na al die maanden (eigenlijk jaren) met een compact camera  fotograferen en filmen, kan ik eindelijk professioneel aan de slag. Ik houd erg van fotografie en het is altijd al een van mijn hobby’s geweest. Vroeger maakte ik al foto’s met mijn moeders oude (non-digitale) camera, om daarna als hij vol was, de foto’s te ontwikkelen in de winkel. Ook al vind ik die polaroid camera’s geweldig kies ik er toch voor om er niet eentje te kopen. Ik kan altijd mijn creaties (haha) uitprinten als ik dat zou willen.

Het was vandaag echt super warm weer. Na de hele ochtend zonnen in de tuin ging ik net even binnen zitten, om de schaduw even op te zoeken. Ik ging maar even op de bank zitten, maar opeens hoorde ik een vreemd geluid (Wow dit lijkt net een verhaal maar oké). Mijn katten waren buiten en maken wel vaker rare geluiden dus ik keek er niet van op en bleef zitten. Later ging ik toch maar kijken en toen zag ik dat Streepje (Ja, zo heet een van mijn katten) een musje in haar bek had. Dit doen katten wel vaker want ja, ze stammen toch af van wilde dieren. Meestal als het gebeurt is mijn moeder thuis, maar dit keer niet. Toen ik er bij stond lag het vogeltje al bloedend en half bewegend op de grond, met mijn kat erbij. Ik probeerde Streepje weg te jagen en naar binnen te doen. Het vogeltje probeerde weg te vliegen en toen rende ze erachteraan en had ze hem weer te pakken. Ik heb haar uiteindelijk maar in haar nek gegrepen en naar binnen gedaan. Het vogeltje lag dood op het gras en tijdens dat ik dit schrijf is Streepje nog aan het miauwen of ze naar buiten mag. Wat een horrorverhaal, haha. Ik weet dat het ‘maar een vogeltje’ is, maar ik was best overstuur. Ik ben een dierenvriend en ik kan er gewoon niet tegen. Misschien was dit niet zo interessant, maar ik moest het even kwijt. (Misschien hebben jullie nog tips ofzo?)

Gisteravond hield ik met het groepje vriendinnen waarmee ik altijd op school mee om ga gezellig een filmavondje. We wilden dit doen als een soort afsluiting van dit jaar, omdat iedereen op vakantie gaat en we elkaar best lang niet zien. Ik had voor het eerst 21 Jump Street gezien, en ik moest zeggen dat ik het een erg grappige film vond! (En man, wat vind ik Jonah Hill en Channing Tatum komische acteurs). We hebben ons helemaal volgepropt met lekker (en ongezond) eten zoals popcorn, chips en chocolade. Achja, eens in de zoveel keer maakt het niet uit en ik vind dat dat er toch wel een beetje bij hoort. Daarna gingen we in de tuin chillen en trampolinespringen (dat was niet echt een goed idee na het eten) en dansen op liedjes van Frozen. Ik heb veel lol gehad en het was erg gezellig.

Meer heb ik eigenlijk niet echt te vertellen haha, laat de vakantie maar beginnen! Fijne zomervakantie iedereen (als je dat al hebt).

Liefs, Iris

Persoonlijke update! School, vakantie en filmavond

Geef een reactie

