Werkweek Barcelona

00000000

Hoi iedereen! Hier is mijn verslag over mijn werkweek in Barcelona. Het heeft even geduurd, maar jullie kunnen binnenkort veel meer blogposts verwachten. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, veel leesplezier!

Op dinsdag 26 mei was het eindelijk zover: de langverwachte werkweek naar Barcelona. Ik had er maanden naar uitgekeken. Ik was hiervoor nog nooit in Spanje geweest, dus ik was erg benieuwd.

Om half vier ’s ochtends (!) ging de wekker. Ik kon me met geen mogelijkheid ertoe verzetten om bed uit te komen, maar ik wist dat het het waard zou zijn als we in Spanje zouden zijn. Het voordeel van het vroege reizen is namelijk dat je de dag optimaal kan benutten. Na mijn koffer dicht te ritsen en negen keer mijn ID-kaart te checken stapte ik om kwart voor vijf de auto in op weg naar school. De busreis verliep best soepel. Oh, en ik zat voor het eerst in mijn leven helemaal vooraan op de bovenste verdieping van de bus, tegen het raam geplakt. Dat kan ik ook weer van mijn bucketlist afvinken. Klappertandend liepen we met onze koffers uit de bus naar Schiphol, maar het idee dat we straks in een temperatuur van 26 °C terecht zouden komen stelde me gerust. Na een lange tijd wachten bij de gate vlogen we naar Barcelona.

De eerste dag in Barcelona hebben we vooral doorgebracht in de stad. We maakten een lange stadswandeling en bezochten een oude kathedraal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

016c2301b2f961405c84d437f7832552ca7a2eb880

Daarna mochten we even vrij rondlopen en haalden mijn vriendinnen en ik een lekker ijsje op de Ramblas. Na ongeveer een uur spraken we weer af op Plaça Reial, om vervolgens naar het strand te lopen. Om de avond af te sluiten hebben we met een klein groepje avond gegeten in een Italiaans restaurant. We sliepen met z’n achten op een kamer en het was erg gezellig. We gingen meteen slapen toen we ’s nachts aankwamen, omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten.

Het hostel waar we verbleven heette Centric Point en was midden in het centrum, op de lange straat genaamd Passeig de Gracia. Op de tweede dag, woensdag, vertrokken we om half tien ’s ochtends uit het hotel om een fietstocht door heel Barcelona te maken. De fietsverhuurder zat in een heel smal zijstraatje, vlak bij het centrum. We kregen allemaal leuke, kleurrijke beachcruisers om op te fietsen. Onze gids was heel aardig en gelukkig ook Nederlands. We hebben in totaal bijna vier uur gefietst, maar het was het zeker waard. De fietstocht vond ik het allerleukste van de werkweek. We zagen namelijk heel veel van de stad, zonder dat we ver moesten lopen. We stopten vaak bij mooie bezienswaardigheden, zodat onze gids leuke verhalen kon vertellen over de geschiedenis ervan. We fietsen o.a. langs Casa Batlló en Casa Milà, ontworpen door de beroemde architect Gaudí. We fietsten ook over allerlei pleinen en door veel smalle straatjes. We fietsten terug via de boulevard, waar we een half uurtje pauze kregen en met onze voeten in het zand zaten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na de fietstocht gingen we naar de berg Montjuïc en hebben we daar een middag rondgelopen. Vanaf de top had je uitzicht op het havengebied en de zee. Eerlijkgezegd vond ik het niet zo bijzonder, omdat er niet veel te doen was. Toch hebben we genoten van het zonnetje (en de schaduw), foto’s gemaakt, en een tijdje gezeten.

De derde dag gingen we met een groepje naar Park Güell, en sommigen naar Camp Nou. Jammer genoeg konden we niet in het park, omdat we anders te lang in de rij moesten staan. We hebben wel via een andere route gelopen, met uitzicht op het park. Daarna zijn we meteen doorgelopen naar de Sagrada Familia, oftewel dé kerk van Barcelona. De buitenkant van de kerk was heel erg mooi en indrukwekkend. Je kon echt zien dat er vele honderden jaren werk in was gestoken, met prachtige details. We kregen koptelefoons en hoorden iemand in het Engels vertellen over de kerk, maar na binnenkomst deden ze het niet meer. De kerk was van binnen modern, wat ik eigenlijk niet bij de ouderwetse stijl van de buitenkant vond passen. Wel logisch natuurlijk, omdat de binnenkant nieuw gebouwd is. De glas-in-loodramen vond ik daarentegen wel heel erg mooi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na het bezoek aan de kathedraal liepen we naar het strand voor een picknick. Langs het strand was er een mooie baai met luxe bootjes. We hebben de hele middag en avond op het strand gelegen en gezond, en sommige van ons gezwommen. Na een tijdje wachten kregen we ons avondeten (lekkere baguettes) van de docenten. Daarna hebben we nog watermeloen ijsjes gehaald en zijn we teruggelopen naar het hotel. Het was erg gezellig op het strand en ik heb echt van het zonnetje genoten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Op de laatste dag moesten we in de ochtend onze koffers inpakken en onze kamer opruimen. Daarna was het eindelijk tijd om te winkelen. We zijn o.a. naar Pull&Bear, Bershka, Brandy Melville en Stradivarius geweest. Ik heb me aardig ingehouden en twee kledingstukken gekocht.

De werkweek was superleuk, heel gezellig en een grote ervaring! We hadden echt elke dag mooi weer. Ik had niet verwacht dat we zoveel gingen lopen (iedereen had blaren), maar het was het zeker waard. Barcelona is een hele mooie, grote stad waar ik zo nog een keer heen zal gaan. Door deze werkweek realiseer ik me dat ik nog meer en nog vaker wil reizen. Ik wil meer van de wereld zien.

Ik hoop dat jullie mijn reisverslag leuk vonden!

Liefs, Iris

Werkweek Barcelona

2 gedachtes over “Werkweek Barcelona

Geef een reactie

