Maak je kamer herfst-proof! | Autumn Week #5

Processed with VSCOcam with hb1 preset Processed with VSCOcam with hb1 preset

Ik heb nooit echt mijn kamer veranderd in de herfst, maar dit jaar dacht ik: waarom ook niet? Er zijn zo veel leuke accessoires te koop waarmee je je kamer sfeervol kan maken. Door een paar simpele key-items is mijn kamer nu echt herfst-proof. Deze blogpost is niet echt een DIY, maar meer bedoeld als inspiratiebron voor je eigen kamer.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Laten we beginnen met mijn bureau. Mijn bureau is, naast mijn bed, denk ik wel het grootste gedeelte van mijn kamer. Daarom wilde ik als eerste daar verandering in brengen. Ik zag ze steeds vaker voorbij komen op internet: decoratie bladeren. Dit was zo ongeveer het meest herfstige wat ik kon bedenken, dus moest ik het wel kopen. Bij Xenos kwam ik deze onwijs leuke slinger van gekleurde herfstbladeren tegen. Om de bladeren nog een leuker effect te geven heb ik eronder kleine lampjes van Primark neergelegd, die door de bladeren heen schijnen. Ik heb gemerkt dat alleen al kleine (kerst)lichtjes een ontzettend groot verschil maken en je kamer instantly meer sfeer geven.

Ik vind de terug-van-weggeweeste cactus trend superleuk en besloot om er zelf ook een aan te schaffen. Ik heb trouwens ontdekt dat ik echt verschrikkelijk ben in het verzorgen van planten. Een cactus is daarom een ideale uitkomst, omdat die maar weinig water nodig heeft. Deze leuke vriend heb ik gevonden bij de Praxis. Ze hadden veel verschillende soorten cactussen en vetplanten, maar ik vond deze de allerleukste. Ik heb me er wel al een stuk of drie keer aan gestoten, zo leuk en vooral niet pijnlijk ook…

Anyway, de cactus heb ik in een roségouden metalen mandje gezet samen met een set houten onderzetters, zodat de kleuren van de natuur ook in mijn kamer terugkomen (allebei van Xenos). Om in dat kleurenschema te blijven heb ik op de foto kartonkleurige accenten laten terugkomen, zoals mijn scrapbook onderin de foto.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Verder heb ik op mijn bureau een leuk hertje en een fotolijst neergezet die ik allebei al een tijdje in huis had. Ik heb alleen de foto in de fotolijst ingewisseld voor een leuk lijstje over de herfst die ik had uitgeprint. Kost niks en maakt mijn kamer al een stuk herfstiger!

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Bij de herfst kan een pompoen natuurlijk niet ontbreken. Ook deze kwam ik tegen bij Xenos en ik vond hem meteen leuk. Jeetje, dit lijkt wel gesponsord door Xenos haha! (Mocht ik willen). De witte theelichthouder die ernaast staat komt van Ikea. Nu we het er toch over hebben, kaarsen zijn echt een must voor een sfeervolle kamer! Ik vind het altijd zoveel gezelliger als er kaarsen aan zijn.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Wat ik ook pas heb gedaan is het aanpassen van mijn opstartscherm en achtergrond op mijn laptop. Ik besteedde er nooit echt aandacht aan, dat is waarschijnlijk de reden waarom ik nog steeds een achtergrond had met de tekst ‘Hello Spring’ (*schaam schaam*). Ik zocht naar herfst achtergronden en vond uiteindelijk deze. Een bos met bomen. Best herfstig, toch?

Als laatste heb ik boven mijn bureau een leuke fotoslinger met herfstfoto’s gehangen. Ik vind het er echt heel leuk uitzien en een groot verschil maken. Voortaan hoef ik niet meer naar een saaie muur te staren als ik aan mijn bureau zit, ook al was dat stiekem altijd al leuker dan leren.

Mijn laatste tip is, leg veel kussens (met warme kleuren) en een lekker dikke sprei aan het einde van je bed neer. Ik ben echt een persoon die te veel kussens koopt, omdat ik gewoon houd van afwisseling. Kussens zijn niet alleen voor de sier, als ze lekker liggen is dat natuurlijk ook een groot pluspunt.

Dit was het, ik hoop dat jullie wat inspiratie hebben opgedaan. Vond je dit artikel leuk? Bekijk dan ook Naomi’s DIY! 

Liefs, Iris

Maak je kamer herfst-proof! | Autumn Week #5

9 gedachtes over “Maak je kamer herfst-proof! | Autumn Week #5

  1. Wat een heerlijk artikel, ik heb het echt met heel veel plezier gelezen. Ik denk dat ik herfst wel een van de meest sfeervolle seizoenen vind en jij hebt je kamer en prachtig aan weten aan te passen! Heel erg mooi gedaan, vooral die kerstlichtjes geven ineens je kamer een hele boost! ( ik herken het ook namelijk, kerstlampjes zijn mijn beste vriendjes haha).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

