The perfect hot chocolate | Autumn Week #6

Hoi! Er is een reden waarom ik weinig food artikelen schrijf. Ik vind ze altijd heel leuk om te lezen bij andere bloggers, maar ben zelf absoluut geen expert in het bereiden van speciale recepten. Tenminste, ik moet het nog een beetje onder de knie krijgen. Het lijkt me geweldig om taarten, cakejes en andere etenswaren te bakken, maar op dit moment gaat dat niet makkelijk omdat ik geen oven thuis heb. Ik wilde toch wat leuks verzinnen voor het food artikel van vandaag en kwam met iets wat perfect bij deze tijd van het jaar past; warme chocolademelk. Misschien wel een beetje simpel, maar ik hoop toch dat jullie het leuk vinden.

Er zijn tientallen verschillende manieren om warme chocomelk te maken. Ik ben zelf zo enorm lui geweest om gewoon een beker met Chocomel uit een pak op te warmen in de magnetron (*sshhhtt*). Heb je de tijd, dan is hier is een andere manier waarop je je eigen homemade chocolademelk kan maken.

Benodigdheden:

  • 30 gram pure chocolade
  • 250 ml volle melk
  • Slagroom
  • Kaneel
  • Eventueel marshmallows

Hak de chocolade fijn en doe het in een pan. Voeg twee eetlepels water toe en verwarm het mengsel op laag vuur. Roer totdat alle chocolade is gesmolten. Verwarm ondertussen melk (in de magnetron) en giet het daarna erbij in de pan. Doe er eventueel een klein beetje kaneel bij voor de smaak. Klop dan het geheel totdat het glad en een beetje schuimig is. Verwarm de chocolademelk, maar let op dat je het niet laat koken.

Schenk het daarna in een leuke mok/mason jar en spuit er een toef slagroom bovenop. Kruimel er voor de garnering een beetje kaneel bovenop en steek er een kaneelstokje in. Als je het echt af wil maken kan je er daarna nog wat marshmallows opleggen (helaas had ik die niet in huis).

Vergeet niet om er daarna nog een mooie foto voor Instagram van te maken en dan ben je helemaal ready to enjoy!

Benieuwd naar wat Naomi heeft gemaakt? Neem een kijkje op haar blog.

Liefs, Iris

The perfect hot chocolate | Autumn Week #6

4 gedachtes over “The perfect hot chocolate | Autumn Week #6

Geef een reactie

