Herfst trends • 2015

Hoi! Het leek me vandaag erg leuk om dé trends op fashion gebied van dit seizoen met jullie te delen. Hierbij laat ik ook gelijk een aantal favorieten van mij zien. Misschien heb je de trends allemaal al een keer voorbij zien komen op internet, of zijn sommige compleet nieuw. Ik vind ze persoonlijk allemaal erg leuk, ook al draag ik ze zelf niet allemaal. Lees je mee?

Ik hield altijd al van basics, omdat ze gewoon tijdloos zijn. Met name kleuren als bordeaux, beige, grijs en warme bruintinten zal je dit seizoen veel zien.


Coltruien zijn echt een must voor de herfst én winter. Natuurlijk bestaan ze al veel langer dan vandaag, maar ze zijn dit jaar weer helemaal terug. Niet alleen truien, maar ook jurken hebben steeds vaker een col. Ik moest in het begin een beetje wennen aan het ‘benauwende’ gevoel rondom mijn keel. Inmiddels ben ik er al aan gewend en zou ik er graag nog meer willen aanschaffen!

1. Chrystelle cashmere turtleneck sweater

2. Knit – Eileen 

3. Wool and cashmere-blend turtleneck sweater

4. Cropped cable-knit cashmere sweater

I loooove oversized (winter)jassen. Doordat ze zo groot zijn, zijn ze vaak ook nog eens heerlijk warm. Ze voegen zoveel toe en maken een voorheen simpele outfit veel classier. Na een lange zoektocht heb ik deze winter eindelijk zelf een grijze, oversized jas gekocht en ik ben er echt ontzettend blij mee. In deze outfitpost heb ik hem gecombineerd.

1. John Lewis Ruby Cocoon Coat, Silver

2. Gerard Darel Cristabelle Coat, Grege (uitverkocht)Tegenwoordig zie je ze overal weer terugkomen: de zogeheten ‘button skirts’. Ik vind het best grappig dat veel trends die oorspronkelijk uit de jaren ’70 komen, nu weer helemaal in de mode zijn. Eerlijk gezegd wist ik in het begin niet echt wat ik van deze rokjes moest denken, maar na het zien van outfits van andere bloggers ben ik om. Het is bijvoorbeeld erg leuk te combineren met een strak shirtje, een panty en laarsjes.

1. Cord Button Mini Skirt

2. Short Skirt – Beige

3. Button Front Corduroy A-Line Skirt (Petite)

4. Rust Corduroy Button Front A-Line Skirt

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor overknee boots. Op het eerste gezicht zijn ze natuurlijk heel opvallend, maar als je ze leuk combineert maken ze een outfit zo veel mooier. Ik denk niet dat ze mij heel leuk zouden staan, omdat ik niet hele lange benen heb. Als je nog geen hakken draagt (of gewoon van comfort houdt) kun beter voor de platte laarzen gaan.

1. Platform Over Knee Boots

2. Black Over The Knee Zipper Boots

Er bestaan veel uiteenlopende meningen over; tuinbroeken (of nouja, in dit geval rokken). Als klein kind droeg ik ze af en toe en ik was vast niet de enige. Ik vind mijzelf er nu niet echt meer een type voor, maar bij andere mensen vind ik het vaak wel leuk staan. Vooral in combinatie met een dunne coltrui vind ik het er ‘hipster’ en artistiek uit zien, haha.

1 en 2. Topshop Petite Cord Pinafore Dress

Ik houd zelf heel erg van simpele sieraden. Goud of zilver, het kan allebei. Vooral dunne ringen en armbandjes vind ik erg mooi. Ze zijn niet te opvallend, maar voegen toch veel toe.

1. Metal Rings Set 

2. Chevron Midi Ring Set

3. ASOS I Wish Ring Set 

Zelfs op beautygebied staat wederom ook de kleur bordeaux centraal dit seizoen. Donkerrode lippen en nagels zijn mijn favoriet. Ook zijn sterk aangezette wenkbrauwen en een duidelijke highlight op de jukbeenderen erg populair.

1.  Zip Cosmetic Bag

2. Laura Mercier Creme Smooth Lip Colour

3. Bobbi Brown Pot Rouge For Lips And Cheeks

4. OPI – Midnight in Moscow

5. Dior – 970 Nuit

6. Essie – Berry Naughty
Dit waren alle trends alweer, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

Welke trend is op dit moment jouw favoriet, of welke hoort er volgens jou écht nog bij?

Liefs, Iris

Herfst trends • 2015

3 gedachtes over “Herfst trends • 2015

Geef een reactie

