Hoera, mijn blog bestaat 2 jaar!

  
Hi loves!

Geloof het of niet, het is vandaag alweer precies twee jaar geleden dat ik mijn allereerste blogpost typte. Bloggen is sindsdien een belangrijk onderdeel van mijn leven geworden en iets wat me alijd zal bijblijven. Ik geef toe; af en toe heb ik periodes gehad waarin ik veel minder blogte, maar bloggen blijft iets wat ik na twee jaar nog steeds leuk vind; het is bij mij geen ‘fase’ die na een paar maanden weer over is gegaan. Bloggen is een concept dat met de tijd meegroeit en naar mijn mening nooit verleden tijd zal zijn.

Ik ben stiekem wel een beetje trots op mezelf dat ik eindelijk een hobby heb gevonden die ik vast heb gehouden, en die ik niet na een korte tijd weer opgegeven heb. Twee jaar klinkt kort, maar in die tijd heb ik mijzelf, mede door het bloggen, veel beter leren kennen. Wat ik er zo fijn aan vind is dat je jezelf constant leert verbeteren en daardoor vooruitgang kan boeken. Al zeg ik het zelf, mijn blogposts vind ik ten opzichte met vroeger veel professioneler. Ik ben dan geen ‘bekende’ blogger, maar ik ben wel heel trots op mijn kleine blogje en het publiek dat ik heb opgebouwd. Bij de ene blogger gaat het proces tot ‘echte blogger’ veel sneller, en bij de andere wat langzamer. Voor mij maakt het helemaal niets uit, ik doe dit omdat ik het leuk vind en het mijn hobby is.

Ik heb al een aantal keer de vraag gekregen of ik geld verdien met mijn blog, maar ik moet jullie teleurstellen; het antwoord is nee. Maar weet je wat, het is helemaal niet erg. Ik stop veel tijd en liefde in mijn blog, maar dat zijn kostbare dingen die ik ervoor over heb. Het is gewoon mijn passie, klaar, ik heb het gezegd.

Toen ik begon met bloggen wist ik er nog niet zoveel van af en had ik eigenlijk geen idee waaraan ik begon. Tuurlijk, voordat ik mijn eigen site startte las ik wel af en toe bekende blogs, maar ik wist niets van de technische aspecten die erbij kwamen kijken.

Hoe ik in de blog wereld terecht ben gekomen? Het begon eigenlijk allemaal met YouTube. Ik ontdekte via filmpjes over Ariana Grande, waar ik een lange tijd (obsessief) fan van was, de Amerikaanse YouTuber Bethany Mota. Haar liet ik aan mijn beste vriendin zien en sindsdien is het een beetje ‘uit de hand gelopen’. Ik ontdekte kort daarna al veel Nederlandse YouTubers en begon blogs te lezen.

Wat gek eigenlijk, om te bedenken dat ik drie jaar geleden nog nooit van het woord ‘blog’ had gehoord. Tot kort geleden wilde ik het liefst niet dat iemand die ik kende van mijn blog afwist, behalve mijn moeder en beste vriendin. Begin dit jaar vertelde ik het eindelijk aan mijn klasgenoten (inclusief Engels leraar) door middel van een spreekbeurt. Het was niet echt de bedoeling dat het iets ‘geheims’ was ofzo, maar het was gewoon nooit echt ter sprake gekomen. Ik was wel bang dat mensen het stom zouden vinden of het simpelweg niet zouden begrijpen. Maar tegen al mijn verwachtingen in reageerde iedereen eigenlijk heel positief, en dat gaf me echt een ‘boost’ om ermee door te gaan.

Ik weet van mezelf dat ik erg introvert ben, maar doordat ik het vertelde had ik het gevoel dat mijn vrienden en klasgenoten pas mij Γ©cht leerden kennen. Begrijp me niet verkeerd; ik praat ook heel graag, maar ben meestal gewoon wat stiller in de klas. Dit is ook iets waaraan ik al een lange tijd aan probeer te werken. Toch, als ik mij nu vergelijk met de Iris van een aantal jaar geleden ben ik qua zelfvertrouwen en nouja, dingen durven, wel een stuk vooruitgegaan. Bloggen en social media hebben daar zeker ook aan bij gedragen. Daar ben ik jullie echt ontzettend dankbaar voor. Dankjewel voor al jullie lieve reacties, likes en liefde. Ik haal hier gewoon zoveel voldoening uit. Als ik even afleiding nodig heb van een drukke schoolweek vind ik het altijd superfijn om gewoon even tijd voor mezelf te nemen en een artikeltje (of twee) te schrijven. Vaak is dit door lange leersessies, rond elf uur ’s avonds, maar dat kan de pret niet drukken.

Iets waar ik al -sinds ik begon met bloggen- van droom is om een eigen YouTube kanaal te starten en naast mijn blog ook af en toe video’s te maken. Ik twijfel hier dus serieus al langer dan een jaar over. Ja, ik heb het al een aantal keren geprobeerd maar ik vond het toch te confronterend. Toch ben ik van plan om het in de toekomst weer op te pakken, lijkt jullie dat leuk?

Zo, dit was een hele lange post met heel veel persoonlijke informatie. Waar het op neerkomt is dat ik jullie gewoon ontzettend veel wil bedanken, voor alles! Na twee jaar maakt mijn hart nog steeds elke keer weer een sprongetje als ik bijvoorbeeld weer een nieuwe reactie heb op een blogpost. Dankjulliewel, ik kan het niet vaak genoeg zeggen <3 Op naar nog heel veel jaren artikeltjes schrijven!

Liefs, Iris

Hoera, mijn blog bestaat 2 jaar!

6 gedachtes over “Hoera, mijn blog bestaat 2 jaar!

  1. myinspirationlogbook zegt:

    Wat leuk dat je blog al 2 jaar bestaat op naar de andere jaren. En als je echt een YouTube kanaal wil beginnen zal ik er voor gaan! Liefsβ™₯

    Like

Geef een reactie

