q&a – dromen, veganisme en reizen 

Processed with VSCO with x1 preset

Eindelijk weer even een blogje typen, ik heb het oprecht gemist. Het gevoel om te schrijven kriebelde al een lange tijd, maar de rust en daardoor ook het geduld waren daarentegen ver te zoeken. Ik had de behoefte om een persoonlijk artikel te maken en gewoon alles even van me af te schrijven.  Op Instagram heb ik kort geleden een oproepje geplaatst waarin jullie mij allerlei vragen konden stellen. Daarvan heb ik er een aantal uitgekozen die ik in dit artikel zal beantwoorden!

Welke plekken zou je nog graag willen bezoeken?

Te veel. Het liefst zou ik de hele wereld willen zien. Reizen maakt mij gewoon het aller-aller gelukkigst. Ik kan zo genieten van kleine momenten als die warme vleugjes wind door je haar, met blote voeten in het zand en het kijken naar een kleurige zonsondergang. Bovenaan mijn travel list staat een rondreis door de VS, en ik vind het eigenlijk wel jammer dat dit tegenwoordig als een cliché wordt gezien. Hiernaast zou ik ook nog zóveel meer van Europa willen ontdekken. Scandinavië trekt mij erg aan, maar (hoofd)steden van landen als Groot-Brittannië en Portugal lijken me ook prachtig om te bezoeken. Ik houd vooral van stedentrips en actieve vakanties, veel verschillende culturen opsnuiven en nieuwe ervaringen opdoen.

Welke camera/lens gebruik je?

Ik gebruik de Nikon D3200 in combinatie met de standaardlens van 18-55mm. Ook zijn veel van mijn foto’s op Instagram met mijn iPhone 6 gemaakt. Ik droom stiekem van een nog betere kwaliteit en een lens met bokeh effect, vind ik zo mooi!

Wat zou je later willen worden en welke opleiding zou je willen doen?

Ik heb nog maar een jaartje van de middelbare school te gaan en dan kan ik (hopelijk) een nieuw hoofdstuk in mijn leven starten. Ik ben zo aan iets nieuws en uitdagends toe, dit eenzijdige onderwijs ben ik inmiddels wel zat. Ik heb mij op verschillende HBO en universitaire opleidingen georiënteerd, maar de opleiding tot Allround Stylist spreekt mij het allermeeste aan. Mijn hele leven heb ik al interesse gehad voor mode, interieur, fotografie en vormgeving; en laat dit nou net een opleiding zijn waarin al dat wordt gecombineerd. Ik heb de school waar ik heen zou willen al een aantal keer bezocht, en voelde mij er meteen thuis. Ook bevindt het zich in een grachtenpand in het hartje van Amsterdam, wat ik niet heel erg vind ;). Het liefste zou ik later iets willen doen in de richting van styliste of vormgever, maar ik zal wel zien wat er precies op mijn pad komt. Ik kan in ieder geval niet wachten.

Waar ben je bang voor?

Ik zou willen dat ik kon zeggen dat ik helemaal nergens bang voor ben, maar helaas is dat niet zo. Ik kan me om de kleinste dingen al druk maken. Mijn grootste angst is waarschijnlijk om mensen die me dierbaar zijn te verliezen. Ook ben ik verschrikkelijk bang voor insecten (spinnen!) en vind ik kleine ruimtes niet fijn.

Zou je overwegen om veganistisch te worden?

Ja, zeker weten. Dit jaar was voor mij echt hét jaar van het uitproberen van nieuwe gerechten en ingrediënten. Ik ben mij meer gaan verdiepen in voedingsstoffen en ben inmiddels veel bewuster van wat ik eet. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik niet per se een ‘health freak’ ben of dat ik ontzettend gezond eet, maar er zijn weldegelijk veranderingen vergeleken met mijn oude voedingspatroon. Iets waar ik echt over te spreken ben, is dat ik de stap heb gemaakt tot het worden van vegetariër. Het idee spookte al best lang door mijn hoofd, maar desondanks heb ik het nooit daadwerkelijk uitgevoerd. Toen ik ontdekte hoeveel vleesvervangers er tegenwoordig worden verkocht in de supermarkt besloot ik om er gewoon een aantal uit te proberen. Wat kan het kwaad? Ik ging van ongeveer 5/6 keer in de week vlees (of vis) naar enkel vervangers en maaltijden hoofdzakelijk gebaseerd op groenten. Héél af en toe zal ik waarschijnlijk nog wel eens vis eten, alleen voor de voedingsstoffen. Als ik dit volhoud ben ik ooit klaar voor de volgende stap, veganisme. Zuivel probeer ik  indien onnodig al te schrappen, hoewel dit thuiswonend vaak wat lastiger gaat. Wellicht in de toekomst dus, maar ik sluit het absoluut niet uit! 

Heb je spijt van je korte haar?

Totaal niet! Integendeel, ik wil het in de vakantie weer wat korter laten knippen. Tot de hoogte van mijn schouders ongeveer. Zie het steeds vaker bij anderen voorbij komen en vind het zo tof! Het is alweer een heel stuk gegroeid sinds mijn laatste kappersbezoek, haha. Als jullie nog tips hebben voor goede haarmaskers of conditioners, laat het me dan even weten :)

Wat is je droom?

Mijn droom is om ultiem gelukkig te worden. Klinkt misschien een beetje zweverig, maar mijn doel is om later, wanneer ik oud en krakkemikkig ben, te kunnen zeggen dat ik echt mijn leven voor de volle 100% heb geleefd. Ik  zou graag veel willen reizen, een goede carrière opbouwen en uiteindelijk een gezinnetje stichten.

Ik hoop dat jullie deze Q&A leuk vonden om te lezen, wellicht dat ik het vaker kan doen! Als je verder nog vragen hebt kan je ze sowieso altijd stellen, via social media of in de reacties.

Liefs,

Iris

 

 

 

q&a – dromen, veganisme en reizen 

4 gedachtes over “q&a – dromen, veganisme en reizen 

Geef een reactie

